Tévedés
Ahogy elérte a
tinédzser kort, bizonyossá vált egy dolgot illetően. Nem sokkolta annyira a
tudat, amennyire az talán normális lett volna, elfogadta, valahol meg is
nyugtatta igazából. Érezte amúgy is mindig, hogy nincs minden a legnagyobb rendben,
valami hibádzott. Nem hasonlított a szüleire. Csöppet sem.
Ők „hétköznapi”,
mundán emberek voltak, akiknek az életben, sokszor mondogatta magában, a
legnagyobb megvalósításuk az volt, hogy őt kinevelték. Mentesek voltak
mindenféle izgalmas vonástól, apja napi nyolc órában dolgozott, anyja a
háztartást vezette. Kirándulni nem jártak sehová, még az ő születése előtt sem.
Műveletlenek voltak, könyvet nem olvastak, az újságból is csak a legprimitívebb
híreket. Még alkoholizmus sem volt jellemző a családra, nagy ritkán ha mégis
bor került az asztalra, szülei nagyon hamar becsíptek, majd elvonultak aludni.
Még egymással lefeküdni sem képzelte el őket
soha.
Néha hallgatózott
a hálószobájuk ajtaja előtt, éjszakánként, de mást sosem hallott, csak apja
hortyogását és anyja fogcsikorgatását.
Aztán az
iskolában elkezdett egyre fontosabb téma lenni a szex. Ő maga sosem szeretett
beszélni erről, felvágni a többiek előtt a kétes tudással. De szöget ütöttek a
fejébe a hetvenkedő mondatok („Az én apámnak akkora farka van, te...” vagy „a
mútkor végignéztem, ahogy dugnak, aztán azok csöcsök, te...”). És ő is elkezdte
figyelni a szüleit. De azok nem csináltak semmit. Aludtak.
Megpróbálta
elképzelni őket, milyenek lehettek születése előtt. És nem tudott más képet a
fejébe idézni, mint a mostanit. Ők mindig ilyenek lehettek. „De akkor hogy
születtem én?”
15 éves korától
kezdve meg volt győződve róla, hogy őt örökbefogadták. Ez minden
megmagyarázott. Azt, hogy ő miért volt annyival jobb, okosabb, mint szülei. A
jellegzetes nagy orr hiányát. Azt hogy
hogyan lehetséges (hacsak nem szeplőtelen fogantatás által – de Jézusnak azért
nem érezte magát), hogy ő megszületett két ennyire aszexuális embertől. Egy idő
után annyira elfogadta ezt, hogy ez volt a talizmán, ami a tartotta benne a
lelket. Ő több lesz, mint az apja. Többre viszi. Ő valami nagyot fog alkotni. És
ha nincs ott az a visszahúzó genetikai örökség (legalábbis nem az övé), akkor
nincs is ok, amiért ez ne valósulhatna meg. Egyre jobban kezdett tanulni.
Kipróbálta a különböző művészeteket, és rájött arra, hogy egy-két dologhoz van
érzéke. Különösen a festészet vonzotta.
Feltárult előtte
az egész emberi történelem. „Ha nem az apám unalmas családfájáról származom,
akkor akárki lehetett az elődöm”. Azt tanulta is még annak idején, hogy
Dzsingisz Kán annyira kiterjedt pereputtyot hagyott maga után, hogy 1 százalék
esélye volt rá, hogy ő is a leszármazottja legyen. S ha nem Dzsingisz Kán, hát valaki
más, későbbi, földrajzilag is közelebbi uralkodó. Akár valamelyik német császár.
Kezdte magát
felsőbbrendűnek érezni a környezeténél. „Ti mind tudjátok, kik a szüleitek.
Kohn, te már most úgy nézel ki, mint apád, pedig az öreged már hetven éves.” És
egy idő után, a körülötte lévők is felnéztek rá. Hiszen neki volt a legnagyobb
esélye, hogy tényleg egy igazi császár leszármazottja legyen.
Nem az apja, vagy az ő elődeinek az életét
élte. Megtagadta őket. Elpusztította őket. Ha maradt is egy pár, az már nem
volt lényeges.
Létrehozta a
harmadik Birodalmat. Ő lett az új Császár.
Aztán egy napon,
mikor tükörbe nézett, az apja arca nézett vissza rá.
Tévedett.
Mégsem fogadták
örökbe.
Neki is
pusztulnia kellett hát a többiekkel.
R.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése